Felanmälan - fastigheten
E-mail: kundservice@jm.se
JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
Öppettider: Mån-Fre 07.00-16.00
Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år och slutbesiktning har genomförts av JM. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.
Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM.
Jour
Vid akuta fel i egen lägenhet eller gemensamma utrymmen ring kundservice 020-731 731 (samtalet omkopplas automatiskt efter ordinarie arbetstid till jouren).
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Hiss
Akuta ärenden eller vid en nödsituation kontakta leverantören Kone direkt på
telefon; 0771 - 50 00 00 (knappval1), öppet dygnet runt.
Icke akuta ärenden anmäls till: felanmalan@kone.com
Södra Eken brfsodraeken.se |