Har du redan ett ID?

Logga in till Södra Eken - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Södra Eken - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - fastigheten

E-mail:  kundservice@jm.se
JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
Öppettider: Mån-Fre 07.00-16.00

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5”.

Jour

Vid akuta fel i egen lägenhet eller gemensamma utrymmen ring kundservice 020-731 731 (samtalet omkopplas automatiskt efter ordinarie arbetstid till jouren).

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Hiss

Akuta ärenden eller vid en nödsituation kontakta leverantören Kone direkt på
telefon; 0771 - 50 00 00 (knappval1), öppet dygnet runt.

Icke akuta ärenden anmäls till: felanmalan@kone.com

 

Södra Eken
brfsodraeken.se
JM - Hus att trivas i
www.jm.se